DIESEL
"Myslím, že Diesel je specifický, protože jsme vždy měli své názory na styly a trendy."
(Renzo Rosso)
Historie
Renzo Rosso (narozený 1955) je silou působící za ikonickou italskou společností Diesel. Proslavily ji její džíny, značka je také vychvalována za své reklamní kampaně. Nejpřitažlivější upoutávka této značky s mnoha oceněními "Diesel: pro úspěšný život" paroduje reklamní názor, že výrobky vás učiní šťastnými, a shrnuje Rossův konfrontační, ironický módní étos. Rosso, syn rolníka, studoval ve své rodné Padově průmyslovou výrobu textilu. Potom následovalo studium ekonomiky na univerzitě v Benátkách . V roce 1978 se ještě před dokončením studií pokusil podnikat a stal se spoluzakladatelem skupiny Genius Group, kde vznikly nové módní značky, mezi nimi Replay a Diesel. V roce 1985 Rosso získal Diesel a v roce 1991 sjednotil svou první globální marketingovou strategii. V roce 2000 společnost získala Staff International, vlastníka značek Dsquared, Martin Margiela a Vivienne Westwood Red Label. Byly rovněž založeny nové značky mezi nimi například Diesel Kids, 55 DSL a experimentální Diesel Style Lab. Diesel má roční obrat přes 750 milionů USD a dokonce je majitelem hotelu Art Déco Pelican na South Beach na Miami a farmy v Maristockých horách produkující víno a olivový olej. Diesel, který je stále věrný svému základnímu produktu, nedávno otevřel Diesel Denim Gallery a nabízí speciálně zpracované džíny uváděné jako umělecká díla, jediná svého druhu. I když se značka prodává ve více než 80 zemích, džíny Diesel se na sto procent vyrábějí v Itálii.